Op Pinksteren verstaan mensen elkaar in hun eigen taal en daarmee weten ze zich gekend.
Ook sommige ouderen uit onze gemeente hopen zich zo blijvend gekend te weten.
Ze komen soms niet meer in de kerk om na afloop van de dienst elkaar de hand of ‘de vijf’ te kunnen geven. Zij raken afhankelijker van gemeenteleden die hen willen bezoeken.

Daarom start de taakgroep Pastoraat met Pinksteren de actie ‘Geef me er 5!’. Daarmee bedoelen we 5 adressen om elkaar letterlijk ‘de vijf’ te kunnen geven, want elkaar ontmoeten is wezenlijk voor ons gemeente-zijn en daar kan jong en oud aan meedoen!
Met Pinksteren liggen op de bloementafel enveloppen klaar met 5 adressen die bij elkaar in de buurt liggen. We vragen ú als gemeente om de mensen die daarin genoemd worden eens te bezoeken. Het is zo’n vanzelfsprekend gebaar: elkaar ‘de vijf’ te geven, maar wilt ú nu zeggen: “Geef mij er maar 5!’ (en mocht dat teveel zijn: 1 of 2 adressen minder mag ook).

Wat houdt het precies in?
3x per jaar krijgt u een kaart om te bezorgen: een Kerst-, Paas- en verjaardagskaart.
We vragen u om iemand minimaal 1x per jaar een bezoekje te brengen – vaker mag natuurlijk altijd en nog eens bellen wordt meestal ook zeer op prijs gesteld.
Wanneer er op pastoraalgebied vragen of bijzonderheden zijn – die u màg doorgeven – dan zouden we het fijn vinden als u contact opneemt met iemand van de taakgroep pastoraat.

Help ons elkaar als gemeente in de taal van Pinksteren SAMEN te blijven verstaan!
Namens de taakgroep pastoraat hopen we u met Pinksteren of op een van de volgende zondagen te ontmoeten, waarop u zult zeggen: ‘Geef me er 5!’

Alvast bedankt,
Rommy Pebesma, voorzitter pastoraat